Het orgel van Onze-Lieve-Vrouw-o/d-Dijle klinkt weer als vanouds

Vrijdag 16 september werd het orgel feestelijk ingespeeld.

De aanwezigen werden getrakteerd op een uitgebreide toelichting over de geschiedenis van het orgel en de restauratie die zo'n 2 jaar in beslag nam.

De muzikale wandeling door organist Wannes Vanderhoeven leerde ons het orgel op een andere manier kennen. Velen onder ons hadden het orgel nog nooit zo beluisterd.

Het was fijn dat we met het koor ook konden bijdragen aan de muzikale omlijsting van de avond. Er waren onder andere samenzangmomenten voorzien.

Een hoogtepunt van de avond voor het koor was, gesteund door het gerestaureerde orgel, de uitvoering van 'Sicut Cedrus' van Jules Van Nuffel. Volgend jaar, in 2023, wordt Jules Van Nuffel uitgebreid herdacht. Het was fijn om alvast wat in de sfeer te komen.