Het paaszangkamp was een groot succes!

Tijdens de paasvakantie kwamen 57 kinderen bijeen om samen een week lang te zingen en te spelen. Ze schreven zich in voor het allereerste ‘paaszangkamp’, een vijfdaags dagkamp waarin kinderen zich overdag helemaal konden uitleven en ’s avonds weer de rust vonden in hun eigen bed. 37 huidige koorleden konden het niet laten om ook in de paasvakantie met hun vrienden te komen zingen. Daarnaast kwamen er ook 20 kinderen, die nog geen lid zijn van het koor, proeven van zingen in groep.

Dat het een succes was, dat is zeker. Kinderen tussen 4 en 15 jaar leken, al zingend en spelend, een fantastische tijd met elkaar te hebben. Dit alles onder deskundige leiding van 5 toffe animatoren, 4 enthousiaste muzikale begeleiders en ook enkele vrijwilligers.

Wat deden jullie dan gedurende die hele week?

We begonnen iedere dag met een kampdans op de tonen van ‘Mooi weer vandaag’. En dat het mooi weer was, dat hebben wij ook geweten. Een zalige week overgoten met zon!

De grote groep kinderen werd onderverdeeld in kleinere groepen. Afwisselend volgden de zangers een repetitie, speelden ze een spel of knutselden ze een eigen shaker in elkaar. We sloten de dag telkens af met een gezamenlijke repetitie. Wauw, dat klonk nogal!

In het midden van de week gingen we met de trein op uitstap naar De munt in Brussel. We kregen uitleg over het operagebouw, de kostuums, de werking en nadien mochten we zelf zingen in de prachtige operazaal. Een geweldige ervaring voor zowel de zangers als de begeleiders.

Op vrijdag verzamelden alle ouders zich om te komen luisteren naar wat hun kinderen gedurende de week hadden gedaan. Blije gezichten en prachtige stemmen weerklonken op de koer van onze lokalen.

Het was een succes!

Wij kijken alvast uit naar een volgende editie!