Sint-Maarten en Sint-Cecilia op 11 november

Op vrijdag 11 november werden Sint-Maarten en Sint-Cecilia samen gevierd door de jongerengroepen.

In de voormiddag trokken de kinderen samen met de leiding, naar jarenlange traditie, door de Mechelse straten om Sint-Maarten- liedjes te zingen aan de deuren, gehuld in een rode mantel en met een mijter op het hoofd. In tussentijd werd er enthousiast geflyerd voor het aankomende kerstconcert.

Als ze uitgezongen waren, was het tijd om Sint-Cecilia, patrones van de muziek, te eren in de koorlokalen. De kinderen en jongeren werden getrakteerd op koffiekoeken en chocomelk. Er was ook nog tijd voor spelletjes op de zonnige binnenkoer en natuurlijk werd al het verzamelde snoepgoed eerlijk verdeeld.

Het was leuk om, naast de wekelijkse repetities, ook nog eens samen te zijn en op een andere manier plezier te maken. De leiding kijkt al uit naar de volgende activiteit op zaterdag 3 december!